Dupa cum bine se stie, accesul intr-un centru de ingrijire varstnici nu se face la voia-ntamplarii. Si cum fiecare camin isi prezinta propriul regulament si propriile conditii, nu se poate generaliza.
Oamenii intreaba, noi raspundem
Cine intentioneaza sa-si aduca parintele, bunicul sau un apropiat in aceste structuri speciale trebuie sa cunoasca niste lucruri.
In cele ce urmeaza, ne vom ocupa sa raspundem la cateva nelamuriri vizavi de Casa mea Eden. Solutiile noastre vin in folosul viitorilor oaspeti si apartenentilor lor:
1. Ce documente trebuie prezentate?
Facilitarea accesului este conditionata de dosarul medical individual. Fiecare rezident il va prezenta odata cu solicitarea recuperarii in Casa mea Eden. Cadrele medicale il vor completa ori de cate ori intervine o modificare in starea de sanatate sau se da curs unui plan de tratament.
2. Cat costa ”cazarea” in centrul nostru?
Este o intrebare foarte justificata, la care nu ezitam sa raspundem. Exista un cost fix, care include o lista cu servicii standard de cazare, alimentatie, igiena etc. Tarifele lunare variaza in functie de nevoile fiecaruia (stare medicala, terapii necesare si de o multime de alti factori).
3. Se asigura si servicii auxiliare?
Desi oaspetii nostri au varste inaintate, stima de sine, pasiunile etc. nu au varsta. Ei au nevoie pe langa ingrijire de specialitate, si de facilitati menite sa le infrumuseteze viata. Contra cost, acoperim si serviciile suplimentare, de la consiliere psihologica, pana la cele estetice.
4. Cine se ocupa de persoanele cu handicap?
In centrul pentru varstnici Casa mea Eden, ajung si seniori care din cauza unui handicap fizic, neurologic, psihic etc., nu se descurca singuri nici cu cele mai banale activitati. Insa nu exista motive de ingrijorare, personalul auxiliar ocupandu-se de toate nevoile lor particulare.
5. Cand si cum se accepta vizitele apartenentilor?
Nu impunem un program specific sau interdictii. Familia, prietenii si toti cei care doresc, isi pot exercita oricand dreptul de vizita. Incurajam conexiunile cu ambientul familiar si ne bucuram ori de cate ori persoane din anturajul bunicilor iau parte la evenimente si activitati pe care le organizam.
6. Se pot respecta exigentele alimentare?
Starea bunicilor depinde nu doar de atmosfera caminului nostru, nu doar de terapii si activitati de socializare, ci si de alimentatie. Dieta influenteaza calitatea vietii si suntem atenti la tot ce ajunge pe mesele bunicilor. De asemenea, unde este cazul, ne adaptam cu preparate speciale.
7. Se poate pastra locul in timpul spitalizarii?
Varstnicul nu-si va pierde locul pe durata internarii intr-o unitate sanitara, indiferent de lungimea perioadei. Insa pentru pastrarea patului, trebuie sa existe continuitate in achitarea costurilor de cazare inclusiv in intervalul de absenta. In caz contrar, se pierde dreptul, locul redevenind disponibil.
8. Dar in timpul vacantelor?
Lucrurile explicate anterior raman valabile si in perioada vacantelor. La fel, in orice situatii cand rezidentul isi schimba temporar ”domiciliul”. Atata timp cat platile pentru contravaloarea serviciilor lunare sunt la zi (in functie de pachetul ales), locul (pat, camera) nu se va pierde.
9. Cum se asigura serviciile medicale?
Nu conteaza ca nu facem parte dintre unitatile sanitare. Suntem un camin ce imita foarte bine mediul de-acasa. Insa nu inseamna ca ducem lipsa de servicii medicale de specialitate. Pe langa personalul sanitar permanent, colaboram cu specialisti care se ocupa de ingrijirea bolnavilor.
Despre toate aceste lucruri, doritorii pot afla mai multe detalii in sectiunea Intrebari frecvente sau contactandu-ne direct.