+40 753 653 592 informatii@casameaeden.ro

Întrebări Frecvente

Ce document imi conditioneaza accesul in Casa mea Eden?

Accesul in centrul de batrani “Casa mea Eden” nostru este conditionat de dosarul medical. Practic, este vorba despre un fel de jurnal ce insoteste pacientii pe toata durata recuperarii. Documentul, de maxima importanta pentru evolutia starii de sanatate a fiecarui rezident, este pastrat cu grija de responsabilii centrului, continutul sau fiind strict confidential. Completarea dosarului revine in seamna cadrelor sanitare autorizate. Ori de cate ori este nevoie, cu promptitudine, medicul sau / si asistenta inregistreaza toate informatiile referitoare la sanatatea pacientului (diagnostic, analize, proceduri terapeutice, medicamente).


Este posibil sa-mi pastrez locul daca plec intr-o minivacanta?

Suntem constienti de importanta legaturilor afective intre varstnicii pe care-i gazduim si restul apropiatilor. Iar in limita posibilitatilor, contribuim la planificarea individuala a timpului de care dispune fiecare rezident, chiar si dincolo de portile centrului. In acest sens, asiguram pastrarea locului (patul si camera) si a efectelor personale (articole vestimentare, produse de igiena, etc.) si pe durata plecarii. Conditia este sa existe continuitate in plata cazarii, inclusa perioada de absenta.


Pe timpul sederii, pot fi vizitat de familie si apropiati?

Consideram ca este spre binele rezidentilor sa dispuna de un ambient cat mai apropiat de mediul de-acasa. Aflati la o varsta inaintata, pacientii nostri au nevoie sa simta caldura vechiului camin, precum si afectiunea familiarilor. Pentru ca sederea sa le fie cat mai placuta, incurajam mentinerea legaturilor personale cu rudele si cei apropiati. Orice vizita este binevenita, ba mai mult, chiar invitam rudele si prietenii sa participe activ la evenimentele destinate varstei a treia (activitati culturale, serate artistice, aniversari, sarbatori, etc.).


Ce sa pun in bagaj cand vin pentru o internare la centrul de batrani?

Indiferent care va fi durata petrecuta la noi, rugam pacientii sa nu uite dosarul medical, documentul care le conditioneaza accesul si sederea. Inainte de internarea propriu-zisa, vom efectua examinarea si evaluarea datelor medicale prezente in dosar.De asemeni, pacientii care urmeaza sa-si petreaca timpul aici, mai au nevoie de cateva lucruri personale (imbracaminte, albume cu fotografii, jurnale, carti, etc.), ce-i vor ajuta sa-si aminteasca de cei dragi si de confortul propriului camin.


Daca in timpul sederii am nevoie de spitalizare, imi pot pastra locul?

Cand se programeaza o perioada de spitalizare, la fel ca in cazul organizarii unei minivacante in afara centrului, asiguram pastrarea locului de cazare. Evident, acest lucru este conditionat de achitarea costurilor aferente sederii.Rugam pacientii sa nu-si faca griji de partea birocratica. Toate demersurile necesare internarii-externarii vor fi incheiate impreuna cu familia sau in lipsa acesteia, cu apropiatii.


Ce mijloace de plata pot folosi pentru achitarea costurilor de sedere?

Plata pentru cheltuielile de sedere la noi, se poate face atat direct, prin numerar, cat si prin transfer bancar. Tarifele se stabilesc in functie de durata si de serviciile solicitate (asistenta medicala si servicii extra).


Care sunt facilitatile si tipurile de servicii incluse in pretul de cazare?

Toti rezidentii caminului de batrani “Casa mea Eden”au acces la servicii sanitare complexe, specializate. In caz de nevoie, asiguram asistenta medicala permanenta si proceduri de recuperare psihomotorie. Rezidentii nostri mai dispun de servicii extra, precum activitatile de consiliere psihologica sau socio-culturale. Acestora li se adauga si o serie de facilitati (3 mese principale si 2 gustari, TV prin cablu in toate camerele si in spatiile comune, sala special amenajata pentru vizionari filme, acces liber la internet si telefon, etc.). Toate la un loc contribuie la construirea unui climat benefic pentru imbunatatirea sanatatii fizice si mentale a persoanelor cazate.


Cine ma ajuta daca nu sunt o persoana autosuficienta?

Singuratatea nu este singura problema ce ingreuneaza viata persoanelor de varsta a treia. Trecuti de mult de prima tinerete, datorita varstei inaintate, batranii intampina dificultati motorii ce-i impiedica sa-si desfasoare pana si cele mai banale activitati.Rezidentii caminului de batrani “ Casa mea Eden” nu mai trebuie sa fie preocupati daca nu exista cineva langa ei care sa-i ajute sa manance, sa se spele sau sa se imbrace. Personalul nostru auxiliar se ocupa de toate necesitatile lor individuale, esentiale traiului decent.


Cine ma ingrijeste daca am un handicap sau o alta problema medicala?

Suntem constienti ca batranetea vine la pachet cu numeroase alte probleme de sanatate, care limiteaza capacitatea de miscare a persoanei. Un alt aspect il reprezinta maladiile neuropsihice care sporesc handicapul fizic, atunci cand acesta exista deja. Cei internati la noi, precum si familiile lor nu trebuie sa-si faca griji nici in aceasta privinta. Printre serviciile pe care le asiguram, se numara si asistenta calificata in cazul unor nevoi speciale datorate maladiilor psihice sau / si fizice, ce afecteaza frecvent aceasta categorie de varsta.


Cine se ocupa de curatenie si de spalatul hainelor?

Persoanele cazate la noi, asa cum mentionam anterior, nu au motive sa fie preocupate de absenta celor necesarea unei vieti traite cu demnitate. Pe langa serviciile medicale specializate, mai asiguram servicii de curatenie si de spalare a articolelor vestimentare, a lenjeriei de pat, etc. Concret, in interiorul caminului de batrani “Casa mea Eden”, exista un serviciu suplimentar de spalatorie-curatatorie, cu program de lucru permanent, pus la dispozitia rezidentilor 7 zile din 7.


Exista un program de vizita care permite accesul celor dragi?

Caminul de batrani “Casa mea Eden”, inca de la bun inceput, s-a dorit structurat cat mai aproape de ambientul familial si cat mai departe de unitatile sanitare tipice (spitale, clinici), care, de regula, impun un regim strict de vizite. Intrarea familiarilor poate avea loc pe tot parcursul zilei, in orice zi din saptamana, fara ca programul de vizita sa fie restrictionat. Astfel, venim si mai mult in sprijinul unor suflete care mai mult ca niciodata, au nevoie de toata sustinerea apropiatilor.


Exista posibilitatea sa optez pentru un anumit regim alimentar?

Dieta, aparte procedurile medicale si serviciile oferite, reprezinta una dintre aspectele ce pot imbunatati viata batranilor care ne solicita internarea. Indiferent de vechile lor obiceiuri alimentare si nealimentare, incercam sa-i directionam spre un stil de viata sanatos. Cu sprijinul unei echipe de specialisti ce are in componenta si un nutritionist, reusim sa alcatuim meniuri personalizate, pe masura exigentelor medicale ale rezidentilor. Totodata, ne straduim sa intelegem preferintele gastronomice ale fiecaruia si sa construim diete nu doar sanatoase, ci si atractive.


In caz de nevoie, mi se pune la dispozitie asistenta medicala de specialitate?

Caminul de batrani “Casa mea Eden” reprezinta o structura complexa, dotata atat cu servicii de cazare, cat si cu servicii sanitare. Rezidentii dispun in permanenta de cadre medicale si de personal auxiliar (medic generalist, asistente, infirmiere), in masura sa faca fata nevoilor medicale imediate. Din cand in cand, ne confruntam cu urgente medicale care implica prezenta medicului specialist. Periodic, in cadrul caminului de batrani “Casa mea Eden”, acordam asistenta medicala pe diverse specializari (fizioterapie, cardiologie, urologie, etc.), insa doar pe baza de programare.


Este posibil sa-mi exprim preferintele cu privire la camera?

In centrul nostru nu poate fi vorba despre niciun fel de restrictie, nici cand se pune problema cazarii. Singurele restrictii care conditioneaza accesul, se raporteaza la dosarul medical si la capacitatea de cazare. In limita locurilor disponibile, noii ”candidati” sunt liberi sa-si exprime preferintele cu privire la patul din camera si chiar la camera. Dar indiferent de amplasare, cu totii beneficiaza de aceleasi servicii si facilitati.


La ce se refera solicitarea de plecare din centru?

Solicitarea de plecare este un fel de cerere de externare. Insa spre deosebire de unitatile spitalicesti, aceasta nu este conditionata de starea de sanatate a pacientului sau de recomandarile medicului. Rezidentii nostri sunt liberi sa plece acasa sau intr-o alta structura similara, cu o unica specificatie. In prealabil, cu circa 7 zile inainte de transfer / plecare, se impune anuntarea echipei responsabile de acest centru.