+40 753 653 592 informatii@casameaeden.ro
Îmbătrânirea normală și ce este ea Îmbătrânirea normală și ce este ea

Îmbătrânirea normală și ce este ea * prima parte

Vă puteți bucura de un corp mai bun știind ce este natural pe măsură ce îmbătrâniți și ce nu și, învățând pași simpli, putând încerca să amânați ori să diminuați schimbările.

Inima dumneavoastră lucrează mai greu iar pe măsură ce îmbătrâniți, vasele de sânge și arterele devin mai rigide. Inima trebuie să lucreze mai mult pentru a pompa sânge. Acest lucru poate duce la hipertensiune arterială și alte probleme cardiace.

Puteți și merită să încercați să fiți mai activ. Mergeți, alergați, înotați - chiar și un mic exercițiu moderat în fiecare zi vă poate ajuta să vă mențineți o greutate bună și să vă mențineți tensiunea arterială scăzută.

Mâncați multe fructe, legume și cereale integrale pentru a vă menține inima sănătoasă. Gestionați stresul. Dormiți suficient. 7 până la 8 ore de odihnă în fiecare noapte vă pot ajuta să vă reparați și să vă vindecați inima și vasele de sânge.

Și pielea se simte diferit și s-ar putea să observați că este mai uscată și mai puțin suplă decât odinioară. Asta pentru că pielea produce mai puțin ulei natural pe măsură ce îmbătrâniți. De asemenea, transpirați mai puțin și pierdeți o parte din țesutul gras chiar sub piele. Acest lucru o poate face să pară mai subțire.

Este posibil să observați, de asemenea, riduri, pete de vârstă sau excrescențe mici ale pielii. Puteți încerca să eliminați apa fierbinte care usucă pielea, făcând băi și dușuri calde.

Purtați protecție solară și îmbrăcăminte de protecție atunci când sunteți în aer liber. Verificați-vă pielea des și spuneți medicului dumneavoastră dacă observați modificări, cum ar fi alunițe.

Dacă fumați, acesta este un alt motiv bun pentru a încerca să vă opriți. Poate provoca riduri.

S-ar putea să vă fie greu să vă concentrați asupra obiectelor de aproape. S-ar putea să aveți nevoie de ochelari de citit pentru prima dată. Poate că vedeți mai multă strălucire sau vă este greu să vă adaptați la schimbările bruște de lumină.

Când vine vorba de auzul dumneavoastră, ați putea avea dificultăți să urmăriți conversațiile într-o cameră aglomerată sau să auziți la frecvențe înalte.

Puteți încerca să vă verificați în mod regulat vederea și auzul. Purtați ochelari de soare pentru a vă proteja ochii în aer liber. Purtați dopuri de urechi pentru a vă proteja împotriva sau a bloca zgomotele puternice.

S-ar putea să observați că gingiile par să se îndepărteze de dinți. Unele medicamente vă fac gura mai uscată. Gura uscată vă poate expune un risc mai mare de carii și infecții.

Puteți încerca în fiecare zi să vă periați de două ori dinții și să folosiți ata dentară o dată pentru a scăpa de alimente și de placa dintre dinți. Este cel mai bun mod de a ajuta la prevenirea bolilor gingiilor și a pierderii dinților. De asemenea, consultați-vă medicul dentist pentru controale și curățări regulate.

Încă de la 40 și 50 de ani, oasele încep să slăbească. Ele devin mai puțin dense și mai fragile. Acest lucru crește riscul de fractură.

S-ar putea chiar să observați că ați mai scăzut în înălțime. De fapt, începând cu 40 de ani, s-ar putea să vă mai scurtați cu câțiva centimetri. Asta se întâmplă atunci când discurile din coloana vertebrală se micșorează.

Articulațiile s-ar putea simți mai rigide. Lichidul și cartilajul care căptușesc articulațiile pot scădea sau se pot uza odată cu vârsta. Pe măsură ce țesuturile dintre articulații se descompun, puteți dezvolta artrită.

Pentru a preveni acest lucru: asigurați-vă că obțineți suficient calciu și vitamina D. Sursele bune de calciu în dieta dumneavoastră includ produsele lactate, migdalele și legumele precum broccoli și conopida. Medicul dumneavoastră vă poate recomanda, de asemenea, suplimente de calciu.

Vitamina D este vitală pentru sănătatea oaselor, deoarece ajută organismul să absoarbă calciul și să mențină rezistența oaselor. Unii oameni îți pot obține suficient din această vitamină petrecând timpul la lumina soarelui. De asemenea, îl puteți obține din ton, sardine, gălbenușuri de ou și alimente fortificate, cum ar fi laptele și cerealele. Întrebați medicul dumneavoastră dacă aveți nevoie de un supliment.

S-ar putea să vă fie mai greu să vă controlați vezica urinară. Aceasta se numește „incontinență urinară”. Se estimează că se întâmplă la aproximativ 10% dintre persoanele de 65 de ani sau mai mult.

Toate cele amintite mai sus fac din bătrânețe o posibilă stare greu de gestionat dacă ea se petrece în singurătate. Familia, acolo unde este posibil, dar și casele de îngrijire ale persoanelor în vârstă vin în ajutorul doritorilor.

Nu putem întoarce ceasul înapoi. Dar, cu răbdare, grijă și schimbări inteligente ale stilului de viață,  putem profita la maximum de corpul nostru pe măsură ce îmbătrânim.

  • 238
  • Ultima modificare Luni, 17 Ianuarie 2022 08:03

Lasă un comentariu

Asiguraţi-vă că introduceţi informaţiile necesare unde este indicat (*). Codul HTML nu este permis.