+40 753 653 592 informatii@casameaeden.ro
Ce e bine și ce nu este bine să mâncăm la bătrânețe Ce e bine și ce nu este bine să mâncăm la bătrânețe

Ce e bine și ce nu este bine să mâncăm la bătrânețe

O alimentație sănătoasă este o parte importantă a menținerii unei sănătăți optime și a asigurării unui stil de viață activ de-a lungul anilor, dar știați că există multe alimente „sănătoase” pe care persoanele în vârstă nu ar trebui să le mănânce?

Multe dintre aceste alimente sunt interzise datorită conținutului ridicat de bacterii sau a potențialului de intoxicație alimentară, care poate compromite sănătatea și siguranța persoanelor în vârstă. Pentru persoanele în vârstă care doresc să rămână sănătoase și să reducă probabilitatea îmbolnăvirii, în general, este mai bine să evitați in alimentatia dvs următoarele alimente:

  1. Varza

Vlăstarii, broccoli, fasolea verde, sunt în general considerate o minune și sunt consumate de oameni din întreaga lume datorită faptului că oferă o mare varietate de suport nutrițional și digestiv și multe vitamine necesare și minerale.

Vlăstarii sunt periculoși pentru vârstnici, totuși, deoarece sunt un teren de reproducere virtual pentru bacteriile care induc boala. Când semințele încolțesc, pot crește bacterii precum salmonella și E-coli, care apoi sunt prinse în interiorul semințelor. Când persoanele în vârstă ingeră semințe contaminate, acestea se pot îmbolnăvi foarte tare, ceea ce poate duce la afecțiuni secundare periculoase, cum ar fi pneumonia sau pierderea în greutate. Pentru a obține toate beneficiile germenilor, fără riscul periculos al bacteriilor, persoanele în vârstă ar trebui să consume o mulțime de verdeață cu frunze, cum ar fi, spanac și diferite tipuri de salată.

  1. Brânzeturi moi

Brânzeturile moi precum Brie, chevre, Camembert și brânza albastră (care acum se găsesc și pe piața românească din abundență chiar) sunt în general nepasteurizate și, ca atare, pot permite bacteriilor să se reproducă în cantități mari. În timp ce aceste soiuri de brânză moale s-ar putea să nu reprezinte o amenințare la fel de mare pentru persoanele mai tinere, ele pot dăuna persoanelor în vârstă cu un sistem imunitar compromis sau cu un stomac delicat. Cu toate acestea, este important să rețineți că brânza oferă o bună sursă dietetică de vitamina D, iar persoanele în vârstă pot obține toate beneficiile pentru sănătate consumând soiuri precum cheddar, ementaler ori alte soiuri, dar nu moi.

  1. Carne crudă

Unele feluri de mâncare din carne crudă, cum ar fi Carpaccio (care constă din bucăți subțiri de file de carne de vită) sau friptură tartare, sunt considerate delicatese, dar persoanele în vârstă ar trebui, în general, să le evite. Motivul este că aceste alimente sunt nefierte, ceea ce înseamnă că orice bacterie prezentă în carne nu a fost înlăturată prin prelucrare termică. Acest lucru poate îmbolnăvi vârstnicii. În loc să mănânce carne crudă, persoanele în vârstă ar trebui să opteze pentru a consuma carne albă slabă, cum ar fi puiul și curcanul.

  1. Sushi

Sushi este consumat în întreaga lume și este considerat un aliment sănătos datorită nivelului ridicat de vitamine, minerale și acizi grași omega-3. În timp ce persoanele în vârstă se pot bucura în siguranță de consumul de soiuri de sushi gătite (cum ar fi cele care folosesc somon afumat sau creveți fierți, de exemplu), este în general înțelept ca persoanele în vârstă să evite consumul de soiuri crude (sashimi), deoarece acestea pot adăposti bacterii periculoase care pot face persoanele în vârstă foarte bolnav.

  1. Stridii, scoici și midii

Pentru cei care le iubesc, stridiile, scoicile și midiile sunt o formă populară de fructe de mare crude, care sunt pline de vitamine și minerale. Din păcate, pot avea, de asemenea și multe bacterii, care pot duce la vărsături, diaree și deshidratare la vârstnici. Deoarece aceste alimente sunt crude și provin din întreaga lume, poate fi dificil să știți dacă sunt în bună ordine, iar dacă un senior mănâncă una contaminată, poate avea consecințe dezastruoase pentru sănătate. Dacă persoanele în vârstă doresc să mănânce aceste alimente, acestea ar trebui să fie întotdeauna gătite și ar trebui să provină dintr-o sursă de încredere, deși este înțelept să discutați cu medicul dumneavoastră în prealabil.

  1. Ouă crude

Cu toții am văzut imagini cu oameni care consumă ouă crude pentru a dezvolta masa musculară și a avea mai multă energie, însă ouăle crude și prea puțin gătite pot fi de fapt foarte periculoase pentru persoanele în vârstă. Acest lucru se datorează faptului că ouăle crude prezintă un risc crescut de salmonelă și pot avea consecințe nefaste asupra sănătății pentru persoanele în vârstă punându-le chiar viața în pericol.

Ouăle sunt un aliment sănătos, plin cu substanțe nutritive importante, dar pentru a fi în siguranță pentru persoanele în vârstă, trebuie să fie gătite sau coapte complet.

  1. Laptele nepasteurizat

Laptele nepasteurizat este adesea venerat ca aliment sănătos datorită nivelurilor sale de minerale și a nivelurilor ridicate de grăsimi benefice, dar persoanele în vârstă ar trebui să îl evite cu totul. Acest lucru se datorează faptului că laptele nepasteurizat reproduce și adăpostește bacteriile la niveluri mai ridicate decât laptele pasteurizat, care este supraîncălzit pentru a elimina bacteriile periculoase și pentru a menține laptele în siguranță pentru consumul uman.

Deși acest lucru nu înseamnă că persoanele în vârstă trebuie să se îndepărteze complet de lapte, înseamnă că ar trebui să rămână cu soiuri de lapte integral pasteurizat.

Nu mai este ca odinioară când copii fiind, pensionarii de astăzi beau laptele imediat ce era muls de la vacă, nu de puține ori auzind povești despre dulceața și caimacul pe care acesta îl avea.

  1. Suc nepasteurizat

Sucul nepasteurizat a fost mult timp considerat un aliment sănătos datorită faptului că lipsa pasteurizării (căldură ridicată) lasă nutrienții sucului intacti. Din păcate, totuși, orice lucru nepasteurizat lasă cale liberă pentru dezvoltarea bacteriilor periculoase, iar persoanele în vârstă care beau sucuri nepasteurizate prezintă un risc crescut de boli care au această origine.

Din fericire, persoanele în vârstă pot obține aceleași beneficii pentru sănătate ale sucurilor nepasteurizate prin consumul de sucuri de fructe și legume pasteurizate de înaltă calitate.

  1. Pâine cu cereale integrale

Acest „aliment sănătos” vine cu o avertizare: în timp ce pâinea cu mai multe cereale poate fi bună pentru persoanele în vârstă, este important să vă uitați la lista de ingrediente atunci când luați decizia  de cumpărare a pâinii. Dacă pâinea este făcută din făină rafinată, este posibil să facă mai mult rău unui senior decât bine.

Pentru a vă asigura că persoanele în vârstă achiziționează și consumă pâine sănătoasă din cereale integrale, este important să căutați soiuri care sunt făcute cu făină integrală de grâu și să vă asigurați că nu au sirop de porumb bogat în fructoză. Pâinea este un element esențial important pentru vârstnici, iar soiurile multigrain de înaltă calitate pot sprijini sănătatea.

  1. Alimentele cu conținut scăzut de grăsimi

În timp ce războiul împotriva grăsimilor se dezlănțuie de ani de zile, nu este în general înțelept să evitați alimentele cu un conținut natural de grăsime. Grăsimile sănătoase, precum cele din pește, nuci și ulei de măsline, au beneficii de protecție a inimii și pot ajuta persoanele în vârstă să rămână sănătoase și în formă timp de mulți ani. Acestea fiind spuse, este important să optați pentru soiuri pline de grăsimi în alimente precum laptele și iaurtul. Aceste grăsimi sănătoase oferă o protecție a creierului și articulațiilor.

Concluzie

Ce este bun pentru unul poate să nu fie bun pentru toți, iar persoanele în vârstă vor face bine să evite aceste 10 „alimente sănătoase” pe măsură ce îmbătrânesc. Acest lucru ajută persoanele în vârstă să reducă riscul de a contracta boli de origine alimentară și ajută la menținerea  sănătoasă, fericită, în formă și active pe parcursul anilor următori.

 

CasaMeaEden.ro

  • 175
  • Ultima modificare Miercuri, 29 Septembrie 2021 18:00

Lasă un comentariu

Asiguraţi-vă că introduceţi informaţiile necesare unde este indicat (*). Codul HTML nu este permis.

Inscrie-te la Newsletter si vei fi la curent cu ultimele noutati!